Frågor och svar

Kan ni ställa in vår vidarekoppling?

Nej, tyvärr kommer vi inte åt inställningarna i er växel och kan därför inte ställa in vidarekopplingen.

Vad kostar era svarstjänster?

Kontakta oss för offert

Hur bemöter ni telefonförsäljare och undersökningar?

Vi följer helt era instruktioner. Många av våra nuvarande kunder ber oss att neka alla telefonförsäljare eller att hänvisa dem till en mailadress.

Vad menas med overflow samtal?

Overflow är de samtal som man med ordinarie bemanning inte hinner besvara. Öka er tillgänglighet och undvik att missa några affärer genom att låta er overflow gå vidare till oss. Läs mer om våra svarstjänster här.

Hur får vi meddelanden från er?

Ni väljer om ni vill få meddelanden från oss via sms, mail eller fax. Det går självklart att ändra från dag till dag beroende vilket som passar bäst för era behov.

Vilka är fördelarna med telefonist på distans?

Fördelarna är många! Våra svarstjänster gör det möjligt att fokusera på kärnverksamheten, minska kostnaderna OCH garantera att kunderna alltid får ett svar när de ringer. Dessutom riskerar ni inte att gå miste om några affärer för att ni inte hinner besvara alla samtal.

Hur hanterar ni känsliga samtal?

Alla våra telefonister har enligt avtal tystnadsplikt och vi har strikta rutiner för sekretess.

Varför ska vi välja att anlita just er?

För oss är kvalitén på tjänsten det viktigaste.

Vi har fast heltidspersonal och låg personalomsättning vilket göra att vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder. Hos oss möts kunderna alltid av samma personer vilket är mycket uppskattat bland våra kunder.

Våra professionella och erfarna telefonister är specialiserade på att hantera inkommande telefoni. Vi åtar oss inga telemarketing- eller säljuppdrag

Telefonisten är företagets ansikte utåt och många gånger kundens första kontakt med företaget, vi ser det som ett stort förtroende att få ta hand om våra kunders kunder. När man anlitar oss kan man känna sig trygg i vetskapen att kunderna alltid får ett professionellt och trevligt bemötande.

Uppsägningstid?

1 månads uppsägningstid om inget annat avtalats.

Finns det några tekniska krav föra att kunna använda tjänsten?

Det ställs inga tekniska krav för att kunna vidarekoppla samtal till oss. Beroende på vilken typ av växel man har kan man behöva ta hjälp av sin växelleverantör första gången man ska koppla över.

Vilka krav ställs på oss?

För att tjänsten ska fungera optimalt är det viktigt att ni löpande ger oss information. Ju mer information vi har desto bättre service kan vi ge era kunder.

Exempel på detta är att ni skickar uppdaterade telefonlistor när det sker förändringar i personalen samt att ni meddelar när anställda till exempel är sjuka, på semester eller sitter upptagna i möte.

Hjälp oss att ständigt bli bättre genom att ge oss feedback. Vi finns här för våra kunders skull.

Kan ni ta emot beställningar från våra kunder?

Inga problem! Med uppdaterat och korrekt informationsunderlag så hjälper vi er med att ta emot beställningar, felanmälningar och ger produktinformation.

Vilken svarstjänst passar oss?

Inget företag är det andra likt. Vi anpassar och utformar svarstjänsten specifikt efter hur er verksamhet ser ut. Vi börjar med att gå igenom vilka behov och önskemål som finns. Läs mer om exempel på hur man kan använda våra tjänster här

Hur kan vi hjälpa ert företag?

Vi hjälper er med alla former av svarslösningar utifrån vilka behov ni har. Ni bestämmer helt själva hur ofta ni vill använda oss och i vilken omfattning. Kanske behöver ni bara hjälp vid enstaka tillfällen, under semestrar eller också letar ni efter en heltidslösning. Kontakta oss idag för att höra hur vi kan hjälpa er. Nuvarande kunder hjälper vi till exempel med telefonpassning, växel på distans, bokningstjänster och felanmälan/support. Läs mer här

Vad gör Telefonpassningen i Norr?

Vi erbjuder tjänster inom telefonist på distans. Vi hjälper företag och organisationer med lösningar för inkommande telefoni. Hur utformningen av tjänsten ser ut beror helt på vilka behov som finns i ert företag, läs mer om våra tjänster här.

Det handlar ofta om att stärka upp sin kapacitet för att minska overflow, det vill säga samtal som man med ordinarie bemanning inte hinner besvara. Anlita oss får att inte gå miste om affärer och för att se till att kunderna får god service. Vi besvarar samtalen enligt era instruktioner och ser till att kunderna alltid får svar när de ringer.

Hur snabbt kan ni börja besvara våra samtal?

Vanligtvis kan vi börja ta emot era samtal inom 1-2 arbetsdagar. Kontakta oss för att komma igång.

Öppettider?

Måndag – fredag 07:30-17:00